sobota 2. mája 2015

Žemľovka s karamelizovanými banánmi a rumom

A toto je môj a Vendulin druhý pokus o žemľovku. Piekli sme ju súčasne s so žemľovkou z arašidového masla a jahodového džemu a nevedeli sme sa zhodnúť, že ktorá z nich je lepšia. Obe boli také božské!

Odporúčam nevynechať omáčku s karamelizovanými banánami. Dodáva celej žemľovke šmrnc a tá kombinácia karamelu, banánov a limetiek je nezabudnuteľná.

Vendula navrhla dať navrch sneh. Vy ho môžete urobiť tiež, ale taktiež ho môžete vynechať. Mne to osobne príde byť so snehom viac roztomilé.

________________________________
Ingrediencie:
- 8 veľkých plátkov bieleho toastového chleba
- 2 PL masla
- 5 vajec
- 180 g krupicového cukru
- 250 ml smotany na šľahanie
- 250 ml plnotučného mlieka
- 6 PL rumu alebo Baileys (+ smelo aj viac, ja som sa nekrotila :-D)
- 1 ČL vanilkového extraktu
- 2 veľké banány
Na omáčku s karamelizovanými banánmi:
- 3 kopcovité PL cukru
- 50 g masla
- šťava z 1 a pol limetky
- 100 ml smotany na šľahanie
- 3 banány

1. Toastový chlieb by mal byť trochu starší a obschnutý. Ak nie je, trochu ho ohriankujte v hriankovači. Potom ho nakrájajte na kocky. Odložte ich zatiaľ bokom.

2. Zapekaciu misu vytrite dvoma lyžicami masla. Rúru predhrejte na 200 stupňov.

3. Do misy na šľahanie rozklepnite vajcia. /Ak chcete, aby na vašej žemľovke bola aj vrstva snehu, ako vidíte hore na mojom obrázku, odložte si z týchto piatich vajec dva bielky bokom./ K vajciam pridajte cukor a šľahajte cca 5 minút, kým vajcia nebudú napenené a nezdvojnásobia svoj objem. Potom pridajte smotanu, mlieko, rum a vanilkový extrakt. Ešte naposledy rýchlo prešľahajte. 

4. Dva banány nakrájajte na malé kocky. Zmiešajte ich s kockami toastového chleba. Chlieb s banánmi nasypte do zapekacej formy. Zalejte ich vajciami so smotanou. Vložte zapekaciu formu do rúry.

5. Celá žemľovka sa bude piecť cca 40 minút. /Ak chcete dať navrch sneh, po 35 minútach pečenia vyšľahajte sneh z dvoch odložených bielkov. Keď je sneh tuhý, pridajte ešte 1 PL krupicového cukru a šľahajte ešte cca pol minúty. Žemľovku vyberte z rúry a sneh na ňu rovnomerne navrstvite. Pečte ešte cca 5 minút. Počas týchto piatich minút žemľovku radšej poctivo sledujte - akonáhle sneh na povrchu trochu zhnedne, vyberte žemľovku z rúry./

6. Pripravte si omáčku. Do malého hrnca alebo panvice s hrubým dnom nasypte cukor a pridajte i 3 PL vody. Nechajte variť, namiešajte a počkajte, kým cukor nezačne karamelizovať. Keď je cukor zhnednutý, pridajte maslo, limetkovú šťavu a smotanu. Varte a miešajte omáčku, kým sa krásne nespojí. Banány nakrájajte na kolieska a pridajte ich do omáčky. Opatrne ich zamiešajte a dajte omáčku bokom zo sporáka. Najlepšie chutí vychladená. 

2 komentáre:

  1. Dlho mi zemlovky nechutili..... Prislo mi to divne, jest rozmacane pecivo :D ale nedavno som v Madarsku jedla rozmocene rozky s makom a smotanov s vanilkovym cukrom a nevedela som sa toho dojest. Mozno vyskusam aj tento recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe vidím, že sme na tom rovnako :-) Ja som bola podobný odporca takýchto vecí, dokonca mi vadí aj rozmočený chlieb v polievke; krutóny nenávidím a radšej si ten opečený chlieb prihrýzam k polievke bokom :-D Ale co sa tyka tejto zemlovky, to je uplne ina kava. Absolutne som zmenila nazor.

      Odstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!