pondelok 4. mája 2015

"Lemon Pickle", čiže korenisté citróny, ktoré pozdvihnú každé indické jedlo na nezabudnuteľný zážitok

Prvý krát som videla Lemon Pickle ešte v septembrovo-októbrovom čísle britského Jamie Magazine 2012. Celé číslo bolo venované mojej milovanej indickej kuchyni. Toto Lemon Pickle tam Jamie opisoval ako univerzálnu prílohu k rôznym karí. Predstava kúskov citróna v korení ma vtedy vôbec nezaujala. Avšak teraz počas Veľkej noci som videla na TV Paprika Jamieho nový seriál o pätnásťminútových receptoch a práve tam varil vegetariánske karí a k nemu robil ako prílohy ryžu, chlebové placky a aj tieto korenisté citróny. Keď som videla, ako to tam ospevoval, úplne ma tým nadšením nakazil a hneď som to musela vyskúšať i ja.

Lemon Pickle je pre mňa obrovským objavom, pretože je to úplná explózia chutí a už si osobne neviem predstaviť jesť karí bez neho. Bola to láska na prvé sústo. Celá príprava trvá 2 minúty a napriek tomu to pozdvihne vaše domáci karí do úplne iného levelu. Pre mňa je Lemon Pickle veĺkým prínosom. Ďakujem, Jamie!

A ak máte dilemu, aké karí si spolu s Lemon Pickle uvariť, tu si pozrite moje vegetariánske recepty na cícerové karí s mangoldom, karfiolové karí s cícerom a ananásomosudové karfiolové aj s videoreceptomfazuľové alebo i karí s mäsom - napríklad toto kuracím a kešu orieškami alebo s jahňacím a brokolicou.
____________________________________________
Ingrediencie:
- 2 biocitróny
- 2 PL olivového oleja
- 1 PL horčicových semienok
- 1 ČL mletej rímskej rasce
- 1 kopcovitá ČL kurkumy
- čili podľa chuti
- 5 karí lístkov
- 1 PL cukru

Citróny nakrájajte na malé kúsky. V malej panvici rozorejte olivový olej a opekajte na ňom pol minúty horčicové semienka, mletú rascu, kurkumu a čili. Pridajte citróny, karí lístky a cukor. Miešajte 10 sekúnd a premiestnite hneď do servírovacej misky. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!