sobota 25. apríla 2015

Pesto z medvedieho cesnaku s domácou ciabattou

Vrcholí sezóna medvedieho cesnaku a ja som sa tento rok konečne dokopala vyskúšať ho. Áno, je to hanba, ale doposiaľ som ho skutočne ešte nejedla. Chcela som ho vyskúšať v jednoduchej forme, kde vyznie jeho chuť, takže pesto bola jednoznačná voľba. 

Nadchla ma predstava mať k nemu domáci chrumkavý chlieb a v kuchyni sa mi už dlho povaľuje múka na ciabattu. Kúpila som si ju preto, pretože som si vždy vravela, že keby som mala vedieť piecť čo i len jeden chlieb, bola by to ciabatta. Pretože ciabatta je jednoducho najlepšia. A až doma pri googlení si receptov o ciabatte som zistila, že som si na seba uplietla bič, pretože ciabatta je výzvou aj pre skúsených pekárov, že to nie je žiadna sranda a je to s ňou komplikované až až. Napokon som sa do pečenia ciabatty pustila podľa podľa tohto Andrejkinho receptu. Moja ciabatta napokon mala dosť malé bubliny, ale chuťovo bola skvelá. Na prvý pokus celkom oukej, vravím si :-)

Čerstvo upečenú ciabattu sme jedli - ako vidíte - s pestom, maslom s morskou soľou a paradajkami s bazalkou, olivovým olejom a soľou. Najjednoduchšie veci sú tie najlepšie. To je fakt.

Ak si chcete urobiť klasické bazalkové pesto, kuknite na tento recept a ak chcete vyskúšať moje obľúbené bazalkovo-špenátové z vlašských orechov, klikne sem.
_____________________________________
Ingrediencie na pesto:
- 150 ml + ??? olivového oleja
- 2 PL píniových orieškov (môžete zaexperimentovať a nahradiť ich aj vlašskými orechami, tekvicovými semienkami a pod. alebo aj úplne vynechať)
- 1 malilinký strúčik cesnaku alebo polovica väčšieho strúčiku
- kôra z 1 citróna
- čerstvo mleté čierne korenie, soľ
- 100 g listov medvedieho cesnaku
- 3-4 PL nastrúhaného parmezánu

1. Na panvici opekajte cca 1 minútu nasucho píniové oriešky. Medvedí cesnak umyte a poriadne nechajte obschnúť alebo odstreďte v odstredivke na šalát.

2. Do mixéra nalejte na začiatok 150 ml olivového oleja, pridajte oriešky, cesnak, citrónovú kôru, pridajte trochu čierneho korenia a štipku soli. Zmixujte a postupne pridávajte medvedí cesnak. Stále mixujte, kým vám nevznikne zelená pasta. Primiešajte parmezán a dolejte olivový olej podľa potreby, aby malo pesto správnu konzistenciu. Na záver ešte raz poriadne zmixujte.

3. Uchovávajte v chladničke. Ak chcete, aby vám vydržalo aj 3-4 týždne, zakaždým, keď z neho odoberiete, zarovnajte lyžicou jeho povrch a zalejte ho tenkou vrstou olivového oleja.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!