sobota 18. apríla 2015

Citrónová picatta: jedlo z kuracích pŕs nemusí byť nuda

Priznám sa, že kuracie prsia kupujem iba raritne. Mám pri nich pocit, že sa z nich nedá pripraviť dostatočne zaujímavé jedlo, ale citrónová picatta je výnimkou. A je to naozaj bleskovka!
Na Pintereste mám citrónovú picattu "prišpendlenú" asi sto krát. Napriek tomu som sa nikdy nedokopala konečne ju uvariť. A potom citrónovú picattu v morčacej verzii urobil Zdeněk Pohlreich v jeho novom seriáli A teď vaří šéf. Moju mamu to veľmi nadchlo a pripravila nám ju počas tohtoročnej Veľkej noci. Priznám sa, že som jej asistovala len minimálne, ale na blog som to zavesiť jednoducho musela, pretože to chutilo tak dokonale!


__________________________________________
Ingrediencie pre 4 osoby:
- 2 kuracie prsia (ale môžete použiť i morčacie prsia)
- hladká múka
- soľ, čerstvo mleté čierne korenie
- olivový olej
- 2 citróny
- 300 ml bieleho vína
- 200 ml slepačieho vývaru
- 4 veľké PL studeného masla
- 2 PL kapár (nemusí byť)
- hrsť nasekaného čerstvého petržlenu
K tomu ako príloha:
napr. varené zemiaky s maslom a bylinkami/pažítkou alebo tagliatelle alebo na masle opečené šampiňóny a na hranolčeky nakrájané cukety alebo varená špargľa a pod.

1. Kuracie prsia rozrežeme na polovice, aby nám vznikli 4 tenké rezne. Rezne osolíme, okoreníme a zľahka obalíme v múke ochutenej soľou a korením. 

2. Z citróna vyrežeme mesiačiky. Ak neviete ako na to, pozrite si toto video, kde je to ukázané na pomaranči. 

3. Pripravte si prílohy.

4. Tesne pred podávaním na panvici rozohrejte olivový olej. Opečte na ňom rezne z oboch strán po 2-3 minúty. Rezne vyberte zatiaľ von.

5. Do výpeku, ktorý vám ostal v panvici, nalejeme víno a nechajte minútu variť. Potom pridajte vývar a varte ešte minútu, kým sa omáčka nezredukuje a nezahustí. Odstavte omáčku preč zo sporáka. Pridajte studené maslo, mesiačiky citróna a kapary. Dobre premiešajte, vráťte mäso do omáčky a posypte ho petržlenom.

6. Rozdeľte plátky mäsa na taniere a polejte ich omáčkou. Podávajte s prílohami, ktoré ste si zvolili.

2 komentáre:

  1. vyzerá to fajnovo :) môj muž nemá rád spojenie mäsa a ovocia, ale citrón má rád :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. heh ja som na tom presne rovnako ako tvoj manžel :-)

      Odstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!