sobota 21. marca 2015

Thajský kapustový šalát s arašidovým dresingom a kuracím mäsom

Som koriandrofil a odmietam s tým bojovať. Poddala som sa tomu. V miestnych berlínskych tureckých supermarketoch sa dá kúpiť skutočne hrubý zväzok za euro a ja som schopná ho zjesť v priebehu dvoch dní. Bez hanby si ho dokážem narvať aj do raňajkového sendviča. Ospravedlňujem si to tým, že veď ho predsa dávajú i do bánh mì sendvičov. (Mimochodom keď sme už pri tých bánh mì sendvičoch - ak ste ich fanúšikom a náhodou sa vyskytnete v Berlíne, zájdite si na ne sem.)

Ako správny koriandrofil som teda motivovaná často robiť ázijské jedlá, aby som sa mohla plne vyšantiť. Tento šalát je v mojich očiach dokonalý preto, pretože sa v ňom spája množstvo koriandru ešte navyše s arašidovým maslom, ktoré je tiež v mojom zozname obsesií. Podobný ázijský šalát, ale vo vietnamskej verzii s bravčovou panenkou som už robila, ale tento s arašidovým dresingom je proste top.

Ak chcete vyskúšať aj iné dobroty z Thajska, kuknite toto rybacie karí so sépiami alebo tieto morčacie guľôčky s kokosovo-arašidovou omáčkou, ryžovými rezancami a baby bok choi.
_______________________________________
Ingrediencie pre 4 osoby:
Kuracie mäso:
- 2 kuracie prsia
- soľ, čerstvo mleté čierne korenie
- olej
Šalát:
- 1 malá špicatá kapusta, prípadne polovica obyčajnej malej bielej kapusty (hoci najlepšie by bolo, keby sa vám podarila kúpiť tá špicatá, ktorá je oveľa krehšia a jemnejšia a do šalátov ako stvorená)
- 2 mrkvy
- 4 jarné cibuľky
- 1 poriadna hrsť vetvičiek čerstvého koriandru (plus ideálne aj trocha mäty)
- hrsť arašidov (nemusí byť)
Dresing:
- 1 malý strúčik cesnaku, prelisovaný
- čili podľa chuti (ja osobne som dala skutočne len minimum)
- 2 PL sójovej omáčky
- 2 PL ryžového octa
- 2 PL cukru
- 2 PL limetkovej šťavy
- 1 PL sezamového oleja
- 3 štedré PL arašidového masla

1. Kapustu nakrájajte na tenké rezančeky. Mrkvu nastrúhajte na hrubom strúhadle. Jarné cibuľky nakrájajte na šikmé kolieska. Koriander a mätu umyte, osušte a nasekajte. Kapustu, mrkvu, jarné cibuľky, koriader, mätu a prípadne i arašidy dajte do veľkej misy.

2. Pripravte si dresing. Arašidové maslo je dosť lepkavé a ťažko sa rozmiešava, takže použite mixér alebo metličku na sneh. Všetky ingrediencie na dresing dajte do misy/mixéra a pridajte cca 50 ml vody. Mixujte, resp. šľahajte metličkou, kým sa ingrediencie nespoja. Mne to obyčajnou metličkou trvalo asi 1 a pol minúty. Podľa potreby pridajte ešte trochu vody, aby bol dresing primerane tekutý. Podľa chuti ešte pridajte sójovú omáčku alebo cukor alebo limetkovú šťavu.

3. Kuracie prsia si nakrájajte na rezance. V panvici rozohrejte olej, pridajte kuracie mäso, dobre ho osoľte, okoreňte a opekajte ho zhruba 6 minút.

4. Dresing pridajte k zelenine a dobre premiešajte. Rozdeľte na porcie. Na každú porciu dajte kúsky kuracích pŕs a ak chcete, tak i pár lístkov koriandru na ozdobu.

(Ak si šalát chcete pripraviť nejaký čas vopred, zeleninu i dresing uchovávajte v chladničke oddelene a zmiešajte ich až tesne pred podávaním.)

2 komentáre:

  1. Anetka, toto je veľká vec! Dnes som šalát spravila na obed a bol skvelý. Ten dresing je tak perfektne vyladený. Ako milovník arašídového masla a koriandru som úplne nadšená a ďakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, to ma nesmierne teší, že takto zdieľaš to nadšenie so mnou :-) Pre mňa tento šalát bol tiež veľkou revolúciou. Taká blbosť pritom, ale tá kombinácia všetkých tých chutí je uplne osudová.

      Odstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!