streda 11. februára 2015

Feniklový šalát so zelerom a jablkom

Je zaujímavé, ako sa človeku menia chute. Pamätám si, ako sa kedysi u nás doma vyskytol fenikel a my sme s mamou nevedeli, že čo s ním urobíme. Tak sme nalistovali v knihe Jamieho Olivera tento recept, urobili sme si šalát a zjedli sme ho s rozporuplným pocitom. 

Posledného pol roka sa paradoxne feniklu neviem nabažiť. Robím si ho najčastejšie len tak s dresingom z citrónovej šťavy, olivového oleja, korenia a soli a som maximálne šťastná. Povedala som si však, že by som konečne mohla vyskúšať nejaké vylepšenie tak som pripravila túto skvelú verziu so zelerom a jablkom. Mňam!

______________________________
ako príloha pre 4 osoby
Šalát:
- 1 veľká buľva feniklu alebo 2 malé
- štvrtina veľkej buľvy zeleru
- 1 malé jablko
Dresing:
- šťava z 1 a pol citróna
- 2 ČL medu
- 1 ČL dijonskej horčice
- 2 PL olivového oleja
- soľ, čerstvo mleté čierne korenie

Fenikel umyte, rozrežte zvislo na polovicu, prípadne na štvrtiny a potom ho nakrájajte na plátky aj s vňaťou. Očistite zeler a nakrájajte ho na veľkosť zápaliek. Jablko rozrežte na štvrtiny, vyberte z nich jadierka a jablko potom nakrájajte na plátky. 

Zmiešajte všetky ingrediencie na dresing, vlejte ho k feniklu, zeleru a jablku. Dobre premiešajte.

4 komentáre:

  1. šalátik vyzerá výborne.... a tanier od Dity tiež :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ... už sa ho dlhšie chystám urobiť, pretože mám rada zeler aj jablko a nedávno som mala možnosť ochutnať aj čerstvý fenikel, ktorý je podľa mňa tiež fajn - taaakže dneska je ten deň ... už sa teším na výsledok ;-) Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!