streda 14. januára 2015

Úžasný mrkvový šalát s dresingom z pomaranča a rímskej rasce podľa Gordona Ramsayho

Gordon Ramsay ma nijako príliš neoslovil, až kým som neuvidela jeho seriál Home Cooking. Prezentuje jednoduché jedlá pre každodenný život, ktoré však vždy majú v sebe niečo nové a neokukané. V dieli, v ktorom chystá jedlá na piknik, pripravuje i tento skvelý šalát, ktorý ma zaujal hneď z viacerých dôvodov. Jednak je práve teraz preň ideálna sezóna, taktiež ma nadchýna sexi kombinácia pomaranča a rímskej rasce a napokon je na ňom úžasne praktické to, že vydrží v chladničke i viac dní, čo je pri bežnom šaláte z hlávkového šalátu či paradajok samozrejme nemožné. 

(Na fotke je šalát bez čerstvého koriandra a mäty. Robila som ho už viac krát - aj s týmito bylinkami, aj bez nich, ale odporúčam ich nevynechať.)
_________________________
Ingrediencie:
- 5 mrkiev
- 3-4 PL tekvicových semienok
- 3-4 PL slnečnicových semienok
- 1 pomaranč
- 1 a pol ČL mletej rímskej rasce
- 1 PL dijonskej horčice
- 1 PL medu
- 1 PL bieleho vínneho octa
- 3-4 PL olivového oleja
- soľ
- 3 PL nasekaného čerstvého koriandru
- 3 PL nasekanej čerstvej mäty

Očistite a nastrúhajte mrkvu na hrubom strúhadle. Pridajte tekvicové a slnečnicové semienka.

Bokom v miske zmiešajte všetky ingrediencie na dresing. Nastrúhajte kôru z pomaranča a následne ho odšťavte. Ku kôre i šťave pridajte rímsku rascu, horčicu, med, ocot, olej a soľ. 

Dresingom zalejte mrkvu a pridajte bylinky. Všetko dobre premiešajte. Šalát vydrží v chladničke vo vzduchotesnej nádobe i dva dni.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!