piatok 5. septembra 2014

Vegetariánske hody: tekvica plnená quinoou, šošovicou a šampiňónmi so syrovou kôrkou

Už dlho som sa chystala urobiť tekvicu plnenú quinoou, len som čakala, kým príde tekvicová sezóna. Akonáhle som uvidela minulý týždeň v potravinách prvé tekvice, hneď som si jednu priniesla domov. Milujem tekvicu! Toto jedlo môžete jesť len tak samotné alebo ako parádnu prílohu. Možno recept vyzerá komplikovane, ale nenechajte sa zastrašiť - celá príprava trvá len cca 70 minút.

Mne by sa chuťovo do plnky veľmi hodil na kocky nakrájaný syr feta, ale nedala som ho tam, lebo señor s ním má nejaké nevyjasnené účty. 

______________________________
Ingrediencie:
- 1 tekvica hokkaido (pokojne môžete použiť samozrejme aj maslovú tekvicu "butternut")
- tretina šálky šošovice
- pol šálky quinoy
- olivový olej
- 2 cibule (ja som použila červené)
- 3 strúčiky cesnaku
- 100 g šampiňónov, len nasucho očistených od hliny papierovou utierkou
- 1 ČL provensálskych bylín
- 1 zarovnaná ČL mletej červenej papriky a trocha čili podľa chuti (alebo to rovno môžete nahradiť 1 ČL harissy)
- 1 ČL soli, čerstvo mleté čierne korenie
- 4 PL nasekaných pečených paprík (dajú sa kúpiť už hotové nakladané v oleji, napr. v Mark&Spencer), prípadne nasekaných sušených paradajok nakladaných v oleji
- hrsť čiernych olív, poprekrajovaných na polovice
- 5 PL nadrobno nasekanej petržlenovej vňate
- 2 menšie hrste strúhaného syra podľa vlastného výberu, ja som použila naozaj skvelý vyzretý cheddar

Rúru predhrejte na 200 stupňov. Tekvicu rozrežte pozdĺžne na polovice. Vydlabte penovité vnútro. Do hlbokého plechu položte obe polovice rezom dole. Do plechu nalejte 2 cm stĺpec vody, ktorá zabráni vysušeniu tekvice počas pečenia. Tekvicu vložte do rúry a pečte cca 40-50 minút (záleží od veľkosti a typu tekvice), kým nebude mäkká.

Zatiaľ uvarte všetky typy zŕn, ktoré chcete použiť do náplne tekvice. V prípade, že máte šošovicu a quinou ako ja, tak si prichystajte dva malé hrnce. Šošovicu varte 20 minút. Quinou najskôr v cedníku obarte vriacou vodou, aby ste ju zbavili horkosti a potom varte v druhom hrnci cca 15-20 minút. Obe uvarené zrná po dovarení sceďte a odložte bokom.

Na panvici rozpáľte olivový olej a opečte na ňom nadrobno nakrájanú cibuľu a cesnak. Cca po 4 minútach pridajte na kúsky nakrájané šampiňóny. Miešajte a opekajte ďalších 5 minút. Na záver pridajte provensálske byliny, červenú mletú papriku, čili, soľ a korenie a dobre premiešajte so šampiňónmi.

Všetky typy zŕn, okorenené šampiňóny s cibuľkou, pečené papriky, olivy a petržlenovú vňať pridajte do veľkej misy.

Upečenú tekvicu vyberte z plechu. Teplotu v rúre zosilnite na 220 stupňov alebo prepnite na funkciu grilu. Vydlabte upečenú dužinu tak, aby po obvode ostala ešte 2 cm vrstva dužiny. Vydlabanú dužinu pridajte k plnke a dobre premiešajte. Z plechu vylejte vodu a vráťte do neho naspäť polovice tekvice. Naplňte ich plnkou a posypte nastrúhaným syrom. Vložte do rúry a pečte cca 10 minút, kým syr nezozlatne. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za váš milý komentár!