piatok 7. januára 2011

Brownies s arašidovým maslom

Po upečení a ochutnaní lásky mojej života - týchto pepermintových brownies - som sa rozhodla, že idem vyskúšať ešte aj nejaké iné brownies podľa iného receptu. Vybrala som si tento recept na brownies s vírom z arašidového masla podľa Marthy Stewart. Brownies chutili super, ale ak viete, ako majú vyzerať a chutiť pravé brownies, asi vidíte, že brownies to veľmi nie sú. Podobá sa to skôr na veľmi čokoládový koláč. Je to naozaj veľmi dobré, ale nečakajte tú brownies štruktúru a ťahavú žuvačkovitú chuť.

P.S. Ak ste fanúšikmi brownies, isto vás nadchne i svetlá verzia - blondies s orechami.
_____________________________________________
Ingrediencie: (na pekáčik o veľkosti 20x20 cm)
- 110 g masla
- 170 g horkej čokolády
- 2/3 šálky hladkej múky
- 1/2 ČL prášku do pečiva
- 1/4 ČL soli
- 3/4 šálky kryštálového cukru
- 3 vajcia
- 2 ČL vanilkovej esencie
Na arašidový krém:
- 55 g zmäknutého masla
- 3/4 šálky arašidového masla
- 1/2 šálky práškového cukru
- 1/2 ČL vanilkového extraktu

1 Rúru dáme vyhriať na 180 stupňov. Nad parou necháme pomaly rozpustiť nalámanú čokoládu s maslom. Občas premiešame. Po rozpustení do hladka necháme ochladnúť. Kým sa čokoláda s maslom topí, pripravíme si arašidový krém: všetky ingrediencie zmiešame do hladkej zmesi - elektrickým mixérom alebo aj ručne.

2 Prichystajte si zatiaľ múku, soľ a prášok do pečiva a všetko preosejeme. Potom si nachystáme veľkú misu, do ktorej vsypeme kryštálový cukor a do neho vlejeme roztopenú čokoládu. Mixérom zmes prešľaháme a pridáme vajcia a šľaháme do hladka. Potom pridáme vanilkový extrakt. Nazáver prisypeme múku, soľ a prášok do pečiva a všetko vyšľaháme do hladkej zmesi.

3 Pekáčik 20x20 cm vystelieme papierom na pečenie. Vlejeme doňho tretinu čokoládového cesta. Lyžičkou rozmiestnime na cesto malé kôpky arašidového krému. Potom vylejeme do pekáčiku zvyšok cesta.


4 Napokon rozmiestnime lyžičkou po povrchu koláča zvyšok arašidového krému a zaborením noža urobíme efekt víru. Ja som to robila prvý krát a preto aj môj vír vyzerá tak otrasne :-) Vložíme do rúry a pečieme kým sa koláč už nebude v strede triasť - mne to trvalo až 45 minút. Neskúšajte trik so špajdľou, pri brownies nefunguje - vlhké odrobinky sú v poriadku.

5 Upečené brownies necháme vychladnúť a až potom nakrájame na kocky. Brú chuť! :-)

13 komentárov:

  1. mňamky, toto zaručene vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jeej to som rada! potom napis, ako chutilo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dakujem :-D ale ja som z nich zjedla len jeden kusok a uz koncim. uz nemozem, mam dietu. necham to vsetko pre frajera :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  4. joojky,tak toto urcite vyskusam...kedze ja moc na prave brownies az tak nie som,toto bude pre mna to prave arasidove:)uz sa tesim:)
    (mauka)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. anetka brownies sú úchvatné,dala by som si, ale Anetka co mi budeme teraz robit, ked máme diétu????Asi budeme pridávat diétne recepty alebo co.....:-D drzím palcekyyyyyy.paaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mauka: jasne a je to hlavne dobra mala davka, ze nie je problem to potom zjest:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Archaa: No to mi vrav! Aj ja uz posledne dni len pozeram www stranky Vegan Yum Yum a Fatfree Vegan Kitchen :-DDD A moj vrchol gastronomie je, ked v rozpise diety mam 150 g varenych zemiakov so zeleninou a ja z toho urobim paradne zemiakove pyre so sampinonmi, cibulkou a tymianom a muskatovym orieskom (uplne bez tuku, akurat to nadobudne podobu seriozneho jedla) :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  8. to "mi" malo byt samozrejme s tvrdým "y",niekedy písem rychlejsie, nez uvazujem, prepác.no presne tak, dá sa vsetko,hlavne treba dávat pozor na zivocísne tuky.ja som teda zvedavá ,ako mi to pôjde...ale musím vydrzat :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Oooo, to jsem si neměla prohlížet, hned jsem na to totiž dostala chuť (jak frustrující, že na to nemám dneska suroviny..). Ale víš co? Určitě to příští týden zkusím!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dakujem Marketa, potom daj vediet ako sa podarili! ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Mňam , boli famózne...dnes ideme na to zas :) Majka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za váš milý komentár!